Saturday, August 14, 2010

Tak Mahu Dah....

 Serius sedap-sedap masakan pakcik ni

 Pekerjanya sangat ramai. Yang kat depan gerai tu, silap-silap bukan pembeli tapi pekerja dia. Saya wonder berapa la agaknya dia bayar gaji pekerja-pekerja dia sedangkan lauk dia tak ada lah berkawah-kawah

Yey! Saya dah berjaya ke bazar ramadhan. Tapi bukan kat kawasan rumah saya. Tapi di kawasan rumah adik saya di Danau Kota. Lebih tepat lagi di kawasan Uptown Danau Kota. 

Perghhh....manusia. Bukan sungai lagi dah. Lautan(!)

Memang patut pun saya kurang suka ke bazar ramadhan. Saya dah agak dah. Memang sesak. Tapi hari ini saya terpaksa sebab Alya paksa saya jaga dia kat rumah papa dia. 

"Maklong, maklong boleh datang rumah papa tak esok? Papa ada kerja sikit esok. Jadi maklong datang la jaga Alya".

Demand tu nak suruh jaga dia. Selama ni tak pernah pun telefon suruh jaga. Selama ni maklong yang offer diri nak jaga dia kalau papa dia ada kerja. Siap papa dia tinggalkan dia sorang-sorang kat rumah dalam bilik mengadap komputer sampai lebam. Sedar-sedar dah malam gelap kat luar. Masa tu baru dia kelam kabut telefon papa dia. "Papa, gelap la kat luar. Alya takut". Bijak betul anak dara sorang ni. Bukannya dia nak pasang lampu. Yang papa dia pun satu, tinggalkan budak tu sorang-sorang. Memang budak tu ghalit main komputer tak keluar-keluar dari bilik tu.

Oh...iklan kejap :-)

Bazar ramadhan Uptown Danau Kota. Nak lalu pun tak boleh. Tersekat. Macam dalam botol. Bukan macam dalam tin sadin lagi dah. Nak tergelak pun ada bila ada sorang mamat ni cakap, "Haaa...ni macam mana kira nak lalu ni. Menyenget macam ni pulak ke?", sambil dia sengetkan badan dia macam ketam berjalan. 

Sampai kat gerai air pulak. "Haaa bang air bang, air kak. Boleh rasa dulu. Takde hal".

Yang ni saya nak tergelak besar. Memandangkan orang sangat ramai, saya gelak sikit je hahahaha!!!! Korang ni pun, masa ni la nak bagi orang rasa dulu. Masalahnya tak ada siapa pulak yang nak rasa tu hahahahaha!!!!

Gambar kat atas tu, Alya yang snap. Sempat snap gambar tu je. Tu pun gerai yang hujung sebab kat situ orang dah kurang. Dari jauh saya nampak ada yang bawak kamera dSLR. Mesti kaki fotografi tu.

Gloss: Rasa serik pun ada nak ke bazar ramadhan

2 comments:

Lan Bingka said...

hahaha..pandai dia buat lawak :)

eL said...

Lan: Bila ingat-ingatkan balik, sampai hari ni pun nak tergelak lagi.