Friday, August 13, 2010

FM Saya :-)

Sila buat-buat tak nampak kat Encik Penyapu kat tepi tu ye. Masa ambik gambar ni tak perasan dia nak mengendeng jugak.

Saya memang minat fridge magnet dari kecik tapi tak mampu nak beli sendiri. Masa tu masih sekolah. Duit yang mak bagi cukup-cukup untuk meneruskan kehidupan. Sampai dah kerja pun, tak mampu lagi sebab kena sara adik-adik pulak.

Bila dah keadaan mengizinkan, dengan lajunya saya mendapatkannya satu-satu. Tapi sebahagian besar koleksi saya adalah daripada pemberian orang sekeliling yang tahu minat saya. Ini belum penuh satu pintu sampai bawah. Kira masih sikit ni. Saya bercita-cita untuk memenuhi keliling peti ais ini.

Satu je masalahnya. Dapur sempit. Selalu terlanggar peti ais. Bila terlanggar peti ais, benda yang lekat-lekat kat badan dia pun sensitif sekali. Bila sensitif, diorang jatuhkan badan diorang ke lantai. Berderai la jawabnya. Setakat ni ada yang patah kepala, serpih sana, serpih sini. Tapi yours truly gagah gam kan balik kepala yang patah tu.

Kalau dah penuh keliling peti ais ni, takkan saya nak kena beli peti ais lain pulak kan? Nampaknya saya kena cari white board la pulak :-)

No comments: