Friday, August 13, 2010

Cik Siti


Dah lama dia tak datang rumah saya. Kalau datang pun, saya tak undang. Semakin berani mereka ni. Masuk dalam tong sampah saya. Bila saya bukak lampu dapur, tak lari macam selalu. Duduk je dalam tu. Bila saya campak sampah, baru mencicit nak lari. Yours truly buat tak tau je.

Esoknya.

Yours truly nampak pintu gerobok terbuka. Siapa yang buka? Dia ada lagi ke? Tak boleh jadi.

Makanya.

Yours truly telah memasang strategi peperangan tanpa darah. Kadbod memang dah sedia ada dalam kabinet. Gam pun ada. Umpan pun ada jugak. Boleh buat senjata nuklear ni.

Jadi.

Tidurlah wahai permysuri. Eh macam kenal je "permysuri" tu. Ok, tukar.

Tidurlah, wahai permaisuri. Lagu siapa ni ye?

Lagu Faizal Tahir pulak. Selamat malaaaaaam.

Maaflah Cik Siti. Saya bukan suka-suka nak "tidurkan" awak. Saya takut mudarat kepada diri dan kesihatan saya seandainya awak tinggal serumah dengan saya.

Hari tu, mak ke ayah dia, tiba-tiba terjelepuk je kat beranda dapur saya. Entah dari mana datangnya. Bila saya fikir-fikir balik, mungkin disebabkan saya ada sembur racun serangga kat tong sampah saya sebab banyak semut. Mungkin kawan tu ada dalam tu kot. Saya tak perasan. Tapi kalau ye pun kenapa dia tak lari laju-laju ye?

Dia serah diri kot.

No comments: