Monday, August 9, 2010

Karnival Jom Makan Buah Di Putrajaya

Entah apa mimpinya tiba-tiba adik saya ajak pergi ke Putrajaya setelah saya hantar email yang ada brosur tentang karnival ni. Kanival ni berlangsung 2 hari sabtu dan ahad lepas. Sama hari dengan PC Fair. Kami ke Putrajaya petang ahad lepas asar. Pergi ditemani Encik GPS memang tak sesat. Sebelum tu adik saya tanya sama ada saya tahu ke tempat tu atau pun tak. Tanya kakak dia ni, apa yang kakak dia tahu. Dalam kepala kakak dia nak makan durian je.

Sampai sana, kami terus ke khemah makan buah. Kena bayar ye nak makan situ. Dewasa RM15, kanak-kanak RM7.50. Dengan RM65, memang berbaloi sangat-sangat. Makan lebih dari 10 biji dan isinya susah nak cerita kalau tak alami sendiri ahaksss... 

Malangnya yang pergi sebuah kereta ni tak satu pun yang hantu durian. Terlantar kat kerusi lepas makan tak sampai 20 biji. Melepek macam 10 hari tak makan. Yours truly lagi la, badan je besar tapi perut kecik. Tapi puas hati dapat makan durian. Dah lama teringin. Macam balas dendam.

Dah sampai di Putrajaya

Gerai-gerai yang menjual buah-buahan tempatan. Beli dan bawa balik atau beli dan makan di sini

Jari-jemari yours truly yang mulus tengah terketar-ketar tak sabar nak masuk mulut. Inilah pertama kali yours truly makan durian tak licin sampai nampak biji durian. Kalau tidak, selagi tak licin, selagi tu tak buang biji.

Terlupa nak beli cempedak ni, boleh?

Banner di depan karnival

Rasa biasa je. Taklah manis sangat


Paling saya suka. Bukan buah. Tak boleh makan. Tak boleh guna untuk masak gulai walaupun nama dia periuk. Periuk kera.

Bawak 3 kamera, rasanya Alya yang ambil gambar lebih banyak dari saya dan papa dia sebab dia kecik. Dia senang menyusup masuk bawah khemah untuk snap gambar. Pakcik-pakcik kat sana pun melayan. "Yang ni taknak ambik?". "Ambik gambar ni pulak". Saya sengaja bagi dia pakai kamera saya yang cikai tu supaya dia belajar. Selama ni dok berebut nak guna kamera, haaa...ambik. 

No comments: