Saturday, August 14, 2010

Salam Ramadhan Al-Mubarak

Kisah sebelum waktu Dhuha

Saya hendak sangat bercerita tentang puasa tetapi saya tak berkesemptan. Harapnya saya belum terlambat mengucapkan Selamat Berpuasa untuk semua. Maaf andainya saya pernah mencalarkan hati sesiapa sama ada saya sedar atau pun tidak :-) Saya percaya banyak blog yang bercerita tentang puasa sekarang dan bazar Ramadhan :-) Setakat hari ini saya belum ke mana-mana bazar Ramadhan. Tak tahulah esok lusa.

 Di pagi hari pertama Ramadhan. Kisah selepas waktu Dhuha.

Tahun in adalah tahun pertama saya mengambil cuti sempena menyambut Ramadhan. Saya perlukan waktu untuk diri sendiri setelah Ramadhan sebelum-sebelumnya yang saya lalui sama sahaja. Saya mengambil cuti sehari sebelum Ramadhan hinggalah sehari selepas 1 Ramadhan. Tanya saya apa perasaan saya. Macam  Belanda. Dah diberi betis, mahukan peha. Saya mengharapkan saya dapat bercuti sebulan di bulan Ramadhan sahaja. Banyak benda saya boleh lakukan. Tak terucap dengan kata-kata.  

 
 Rimbunan pepohon peneduh suasana

Hari ini hari ke berapa kita berpuasa? Masih awal lagi? Saya rasa masa berlari lebih laju dari cahaya. Semoga Allah mengurniakan istiqomah dalam setiap ibadah kita. Tambahkan ranting dan bunga di dalam solat kita agar lebih cantik, insyaAllah.
 

No comments: