Monday, August 16, 2010

Mengarut Di Bulan Puasa

"Bayangkan satu hari kita jumpa balik lepas 5 tahun berpisah. Kita habiskan masa seharian borak-borak kat dalam bilik awak. Kita cerita pasal hidup masing-masing selama kita tak jumpa. Tiba-tiba telefon rumah awak berbunyi. Awak pergi turun bawah nak jawab call tu dan janji dengan saya akan datang balik jumpa saya kat bilik awak. Bila awak angkat je telefon tu, rupanya member awak yang telefon. Dia bagitau yang saya mati sebab eksiden pagi tadi. Apa yang awak nak buat? Sanggup tak awak naik balik bilik awak macam apa yang awak janji tadi? Kalau kita sahabat, tolong reply mesej ni dengan jawapan awak. Sanggup tak awak naik bilik?"

Sms ni saya dah taip balik dalam bentuk yang boleh di baca. Kalau saya tak taip balik, memang juling biji mata dibuatnya.

Ini sms yang saya terima dari sepupu saya. Dia hantar dalam pukul 9 malam. Kira awal lagi tu kan. Datang pulak bijak saya, saya pun forward sms ni kat kawan-kawan saya sekitar pukul 11 malam. Masa tu saya dah nak tidur dah. Biasalah, yours truly selalunya belek-belek handphone sebelum tidur selepas set alarm. Jawapan daripada kawan-kawan saya membuatkan saya terkekeh-kekeh sorang-sorang dalam gelap. Nak tidur pun susah hehehe.

Saya jawab kat sepupu saya: Sanggup. Dalam mimpi.

LOL.

Ini adalah jawapan kawan-kawan saya mengikut turutan siapa yang reply dulu. Jawapan mereka ni pun saya dah taip balik dalam bahasa melayu baku (baku la sangat):

Suzi: Tak sanggup. Takut walaupun dah janji huhuhu

Zita: Eeiii...idok....ngerinya. Kita sahabat awak kan...sebab kita reply message ni. Tapi awak tak marah kan kita tak naik balik jumpa awak kat atas tu. Ya ampunn zasss cha-alif-buuuttt...huhuhu. Apa punya cerita la akak ni malam-malam buat seram je.
(Saya selalu suka dia ni kalau reply. Suka buat saya gelak sakit perut hehehehe)

Maz: Kalau saya, saya naik balik.

Mai: Lu pikir la sendiri...

Nani: Ouf..definitely i'll not goin back upstairs. Agpown, janji ngn antoo leh pkai k? (Lagipun, janji dengan hantu boleh pakai ke?)
(Ni sepupu saya jugak. Tengoklah dia reply. Kalau orang zaman dulu ni, memang tak faham apa dia taip. Perkataan budak-budak sekarang. Bukan nak memendekkan ayat. Memanjangkan perkataan lagi ada. Ishhh....sensitif betul saya dgn sms yang taip perkataan merapu ni hehehe. Kalau tengok saluran @15 lagi pening)

Ajak: Azan dulu siap-siap...hahahaha

Mimi: Akak, susahnya nak baca! Saya tak faham tulisan ringkas. Saya delete ni...
(Yang ni saya nak tergelak jugak. Nak delete pun nak mintak kebenaran)

Leez: Takut ah! Horror movie siot!

Nana: Sanggup

McNa: Siapa pulak yang nak jadi jembalang ni? Naik je la nak kenal lagi rapat.

Paklong: Naik je la

Kak Ja: Wei takut jugak baca sms seram awak semalam. Sori late reply. Semalam tidur awal. Baru baca pagi ni.

Aduhh...saya yang taip ni pun tak tahan nak gelak. Sorry ye, entry mengarut bulan-bulan puasa ni LOL.


No comments: