Tuesday, September 7, 2010

Salam Aidilfitri

 Ehsan gambar. Terima kasih. Takut ni curi gambar orang. Nasib baik dia letak watermark.

 Kalau dilipek sebosar kuku
Kalau dibontang sebosar alam 
Kok hilang dicari
Kok hanyut dipinteh
Kok tonggolam disolam
Datang biarlah nampak muko
Kok poei biarlah nampak belakang
Jauh diimbau, dokek digamit
Seuntai salam, sojambak kato
Dogup bicaro merisik raso
Salam aidilfitri dan maaf zahir dan batin

Ini adalah sms yang saya dapat dari Indra raya tahun lepas. Saya masih simpan smsnya sebab saya rasakan ianya unik dan saya belum pernah dapat ucapan raya yang macam ni. Di mana relevannya dengan aidilfitri di dalam kata-kata tu pun saya tak pasti.

Sebening air wudhu
Sesuci Al-Quran
Semerdu alunan zikir
Seindah solat 5 waktu
Setenang hati yang tiada rasa benci dan dendam
Jika tanganku tak sempat berjabat
Jika muka tak sempat bertatap
Bukalah pintu maaf untukku zahir dan batin
Selamat hari raya aidilfitri

Ini pula dari Mimi :-)


Saya dah mula bercuti esok :-) Awak mesti dah lama bercuti daripada saya kan? Insya-Allah minggu depan saya masuk pejabat semula. Tak dapat nak cuti panjang. Blog ini juga akan bercutilah nampaknya.

Dengan ini saya ingin memohon maaf tulus ikhlas dari hati andai ada salah, silap, terkasar bahasa dan terlanjur bicara sama ada saya sedar atau pun tidak sama ada di blog ini atau di mana-mana saja. Semoga Syawal dapat meneruskan segala kebaikan yang telah dilakukan di dalam Ramadhan.

Selamat hari raya aidilfitri untuk awak sekeluarga. Memandu hati-hati. Yang tak memandu pun, teman-temankanlah yang memandu tu. Takut yang memandu tu tertidur. Demi keselamatan keluarga. Tak payahlah kita pulak yang tidur. Lainlah kalau kita perlu tidur untuk rehat sebelum kita ambil alih pemanduan daripada pemandu. Jangan pentingkan diri sendiri. Sebab yang memandu tu berkorban untuk kemudahan kita untuk sampai dengan selamat ke destinasi. Kesian pemandu.

Jangan makan banyak sangat. Nanti terkeluar balik, rugi je. Panjang betul pesanan penaja.

Gloss: Pesanan penaja khas buat yang memandu sampai kereta tersagat tu, janganlah buat lagi be it siang atau malam.

Gloss II: Nanti kita sambung puasa 6 pula ye.

3 comments:

Lan Bingka said...

hehehe...iyo lahh ;p

ingat tu adik2..temankan pemandu..

selamat hari raya..maaf zahir & batin..;)

eL said...

Lan: Oh...awaklah yang pergi sagat kereta tu ye? Hehehe. Selamat hari raya untuk awak sekeluarga. Maaf zahir batin.

Lan Bingka said...

hahaha...selamat hari raya