Tuesday, September 7, 2010

Akhirnya...

Akhirnya dapat juga saya tengok tadarus kat tv. Tengok eL? Tengok je? Ye, tengok je sambil ikut perlahan-lahan. Rasa macam lintang pukang sikit bila ustaz yang hafiz tu baca. Dia baca laju. Bila keluar nama dia, saya cakap dalam hati; "Oh...patutlah. Al-Hafiz rupanya". Kalau ustaz lain baca baru dapat ikut. Ada pulak yang panjang sungguh nafasnya. Makcik pulak berdosa tercuri nafas.

Dah lama saya nak tengok tadarus ni tapi - alasan - waktunya lambat sangat. Pukul 12 tu saya dah mesti masuk tidur. Kalau tidak, lemah badan nak bangun pagi. Mula la pergi kerja lambat. Rasa nak MC la. Demam la. Sakit kepala la.

Tadarus la satu-satunya yang tak ada ulangan kat Astro. Ye ke? Kalau rancangan lain yang tak best tu, ulang 88 juta kali. Macam movie Senario tu. Daripada raya tahun Gajah sampailah ke raya tahun ni, ulang sampai lebam.

Lagi satu, Astro bukan siarkan sampai habis 1 juz setiap hari rasanya. Diorang ikut jam. Kalau slot tu 1 1/2 jam, by 1 1/2 jam mesti kena berhenti program tu.

Minggu depan mana ada dah tadarus :-( Sedihnya.

Saya punya tadarus tak habis lagi :-) Insya-Allah. Sabar eh. Nak suruh siapa yang sabar ni eL?

2 comments:

Lan Bingka said...

semoga dapat khatam..:)

eL said...

Lan: Insya-Allah