Tuesday, September 28, 2010

Maklong Pening....

Saya nak tulis entry ni semalam lagi selain saya tak larat nak angkat jari, saya juga tak larat nak angkat kelopak mata dan nak bawak badan. Teruk benar bunyinya kan? Macam orang tua sangat-sangat. Memang tua pun.

Budak kecik kat bawah ni pantang orang telefon dia. "Maklong, dah cuti dah?". "Maklong, kita dah boleh pergi dah?". "Maklong, esok boleh ke?".

Pening ye kawan-kawan. Sampai ke hari ni peningnya.

Maka.

Pada hari yang dijanjikan bawaklah dia dengan Pakceknya ke Toys R Us (TRU) KLCC. Pakceknya pun mengalahkan budak kecik. Menuntut hadiah hari jadi. Dah tua pun nak hadiah jugak.

Seperti yang dijangka masuk je dalam TRU, budak kecik tu dah terkinja-kinja. Rambang mata. Dia kan nak Uno Attack. Tiba-tiba terus je meluru masuk dan berhenti dekat Barbie(!).

Saya dah agak dah. Saya dah agak lamaaaaaaa dah.

Mula-mula dia nak anak patung yang boleh menangis tu. Dia usik-usik perut patung tu. Dia geletek-geletek patung. Nak jugak suruh patung tu keluarkan bunyi. Ada ke patut? Dah darjah 3 nak main yang tu lagi. Maklong dah nak menangis dah.

Dia pusing-pusing. Tak tahu mana nak pilih kot. Banyak sangat. Akhirnya, ini yang dipilihnya. Terpaksalah ikutkan. Daripada beli benda yang dia tak suka walaupun saya tak berapa suka dia pilih yang ni.

Yang buat pening tu sebab geram...kenapalah dia tak nak pilih BUKU.

Muka success meng "pow" maklong

Saya suruh dia berdiri kat Uno Attack ni jugak hahaha!!!

Sempat. Dalam renyai pun nak.

Akhir sekali, dalam banyak-banyak tempat, sejauh-jauh KLCC tu, kat area rumah jugak pergi makan. Kat Jusco Wangsa Maju. Tahu tak buku apa yang dia baca tu? NAMA-NAMA BAYI LELAKI DAN PEREMPUAN(!). Dah lama dah dia nak buku tu. Saya tak nak belikan. Dia nak buat apa? Tebal pulak tu. Hari tu terjumpa kat MPH, dia nak jugak. Beli jugalah sebab lepas ni kalau 10 kali jumpa pun, 10 kali dia nak jugak. Tu yang ghalit tengok tu. Dia nak cari maksud nama dia.

Ini baru seorang anak saudara. Kalau 10? Lu fikirlah sendiri.

2 comments:

Lan Bingka said...

yey, tunggu peluang lain plak utk pow maklong..

eL said...

Hehehe...jangan la. Botak maklong.