Tuesday, October 12, 2010

Fantasy Football

Kalau dah sibuk sangat, sampai tak terkata. Kalau dah 'percuma' (free) sangat, merapu tulis sampai tak cukup muka surat. Ok, bukan nak cerita pasal sibuk.

Saya dipaksa untuk terlibat dalam satu permainan bola fantasi dengan rakan-rakan yang sama jabatan dengan saya di seluruh dunia. Namanya ** Liverpool FC Fantasy Football. Kami kena pilih sendiri formasinya, siapa pemainnya tak kira dari Club mana tetapi mesti dalam budget 55 million pound sterling untuk melahirkan sebuah Club baru. Kami harus bagi nama kepada Club kami sendiri. Kira kami ni semua pengurus Club kami la. Ia dikawalselia oleh rakan yang berpengkalan di hujung dunia sana. Entah macam mana la dia mengira semua markah dan mata. Ada la dalam 31 orang pengurus pasukan Club yang baru ni.

Saya mana la reti benda-benda macam ni. Setiap minggu, rakan yang kawalselia permainan ni akan bagi update melalui email. Minggu pertama, saya bukanlah di tempat tercorot.

Masuk minggu kedua, saya paling corot. Sampai ada orang kata, "orang Malaysia mana boleh duduk bawah sekali. kena tunjukkan sikit kat diorang". Itu sebab dia duduk di tangga atas-atas. Cuba kalau dia duduk di tangga bawah-bawah. Saya buat tak endah je dengan benda ni sebab saya tak minat. Saya buat pun sebab kena paksa dengan orang yang perli saya tu. Saya diamkan lagi. Malas saya nak ambil tahu. Banyak lagi kerja lain yang perlu saya buat daripada buat benda yang saya tak minat.

Masuk minggu ketiga dan seterusnya asyik corot je, naik geram pulak saya. Mata orang lain dah nak 100, saya masih lagi dalam 20 ++. Sakit juga mata kan.

Entah minggu yang keberapa saya masih berada di tempat tercorot. Tak boleh jadi ni. Saya forward email yang saya dapat tu kepada McNa sebab dia cakap suami dia pandai pasal bola ni. Saya mintak tolong dia supaya pilihkan pemain yang hebat-hebat la kononnya supaya saya boleh transfer pemain dan markah saya naik.Bila dia dah dapat email saya, dia bukan setakat forward email tu pada suami dia tetapi pada budak IT kat pejabat dia sekali. Jadi, kat bawah ni adalah senarai pemain yang budak IT dia bagi tetapi McNa tulis dalam ayat dia sendiri:

ni player-player yg budak It bagi...nnt aku bg lak name yg wan pilih...patut le kalah..player yg ko pilih..byk yg x kenal....hampeh..!!!!nape dr dulu tak shre ngan aku..klu tak dah lame ko menang...!!!!!!!!

Aku tak reti eje....tau pronounce je, kena cari le....


lucas fibinsci - arsenal (goal keeper)
carlos tevez
craig belemy
amanual adibayor
hernandez
nani
berbatov
torrez
kuyt
karege
jack fabegas

Sakit jugaklah perut saya gelak bila saya baca nama pemain-pemain yang McNa tulis dalam ayat dia sendiri. Sampaikan saya nak berjalan ke lobi ofis pun saya asyik nak tersenyum je. Nasib baik tak ada siapa yang nampak. Kalau tidak, mesti orang kata saya tak betul.

Gloss: Memang la nama pemain yang saya pilih ada yang tak kenal sebab syarat-syarat dia dah memang macam tu. Nak pilih pemain kena ambil kisah pasal bajet jugak. Berbatov je dah berapa million. Ishhhhhhh....

Gloss II: Kalau kau tak kenal nama pemain yang aku pilih, aku lagi la tak kenal hahahaha!! Macam la kita pandai sangat pun.

4 comments:

Lan Bingka said...

fabianski- x ok, amik hart

tevez - ok

bellamy - camne leh sesat plak mamat ni, dia dipinjamkan ke cardiff skrg. x ok

adebayor - x ok, amik drogba

hernandez - x ok, amik drogba

nani - ok

berbatov - ok

torres - x berbaloi ngan harganya yg mahal. amik drogba pastu jadikan kapten

kuyt - ok

carragher - x ok, baik amik huth

fabregas - ok, tapi selalu injured 2-3 menjak ni. baik amik van der vaart

eL said...

Wahhhhhhhhhhhhh....bestnya!!! Nampaknya saya kena pencen jadi pengurus Antarctic United (nama Club saya) la macam ni LOL. Terima kasih Lan. Saya guna untuk next transfer ye. Nanti saya belanja gula-gula 20sen tau :-)

Lan Bingka said...

itu pandangan mengikut prestasi semasa..hehe

susah nk beli semua yg hebat2, sebab duit terhad..

eL said...

Tak kisahlah. Asalkan ada, daripada tak ada.