Friday, December 30, 2011

Tidurlah Wahai Permaisuri

Dah la setiap kali kau masuk surau kau terus tidur, lepas tu tangan kau pergi gatal tutup aircond tu kenapa. Kau sejuk? Habis orang lain kau ingat tak panas? Pentingkan diri kau sendiri je. Aku tak pasang lampu masa kau tidur tu pun dah cukup baik.

Dah lama saya perhatikan dia ni. Tiap kali masuk surau nak tidur tu saya tak kisah sangat, tapi masuk-masuk je terus dia tutup aircond. Dah la surau tu bertutup semua terpengap. Mestilah panas. Yang dia tutup aircond tu kenapa. Macamlah dia sorang je dalam surau tu. Saya ingatkan dia baring-baring je sementara tunggu masuk waktu solat. Rupanya, lepas dah ramai orang masuk untuk solat zohor, dia pun blah.

Semalam lagi best, dia dah tidur kat tepi dinding tu, bila dah ramai orang masuk dia bangunlah. Saya ingat dia nak blah, dia boleh tukar posisi tidur sebelah belakang pulak. Rasa nak @#!%^*)%$#$@ je. Hari tu, dia tidur betul-betul depan cermin besar tempat orang selalu berdiri nak pakai tudung. Dah dia tidur kat situ, macam mana orang nak pakai tudung kat situ???? Memang sakit hati tengok. Dah la hari ni hari jumaat, habis pahala hari ni.

Yang saya bertambah bengang, bukan staf building ni pun. Buat ikut kepala dia je!!

posted from Bloggeroid

No comments: