Tuesday, December 20, 2011

Give Back My Old Interface

Nak menangis saya rasa. Tak puas hati betul. Nak buat kerja pun tak senang hati. Dah la kerja banyak. Orang lain semua cuti, kita berhempas pulas kat sini. Macam ayat dengki je kan hehehe. Tapi kerja masa orang lain semua cuti, best jugak hehehe.

Ni la...pasal Blogger ni. Dah la lebih sebulan saya tak update blog ni, bila dah login untuk update tiba-tiba tangan ni gatal pulak nak edit sana sini. Ternampak la "try the updated Blogger interface". Cuba la klik. Ingatkan kena save ke apa baru dia tukar. Rupanya bila klik terus tukar. Teruslah makcik dapat message "your browser no longer support by Blogger". Bengong makcik kejap. Terfikir-fikir saya, apa yang saya tekan tadi. Saya teringat yang saya nak tengok-tengok dulu interface baru tu, kalau best baru nak tukar. Aaaaaaaaa.....terus tak boleh masuk. Baca tanpa login boleh. Tu nak buat apa. Yang penting sekarang nak login, nak create post segala.

Sudahhh...macam mana ni. Makcik terus la tanya pakcik Google. Browse punya browse terjumpa la orang yang mengalami pengalaman yang sama. Baru la tahu macam mana nak troubleshoot. Terus makcik login guna handphone. Nasib baik handphone yang Ajak ada orang kata cikai tu boleh tolong makcik going back to the old interface. Baru la boleh buat entry entah apa-apa ni. Orang yang ajar troubleshoot tu kata sooner or later Blogger akan phase out jugak old interface ni. Ada makcik kisah????

Sebelum tahu macam mana nak troubleshoot tadi, rasa macam ##$^&*&(*)(_%^%$##!%^^* je.


No comments: