Thursday, December 29, 2011

Daiso Japan

Kak Aida ajak saya teman dia nak cari barang untuk ulangtahun perkahwinan mak ayah dia kat Parkson. Saya ingat Parkson Pavilion sebab tu yang paling dekat dengan ofis kami. Rupanya Parkson Sg Wang. Saya memang gagal bab Sg Wang ni. Kalau sorang-sorang memang saya tak pergi. Mesti sesat punyalah. Jalan punya jalan nak cari Parkson sebab Kak Aida pun kurang mahir dalam Sg Wang tu, punya la perak sampai melilau mencari...nama je duduk KL tiba-tiba langkah terhenti depan kedai ni. Puncanya saya ternampak dia gantung-gantung reben kat dalam kedai tu. Hati melonjak nak masuk. Ingatkan Kak Aida tak nak masuk. Rupanya dia nak masuk jugak. Siap cakap, "Ok, I nak lama sikit kat sini". Wooohhh...melompat-lompat hati saya. Best ni dapat berlama-lama kat sini sampai saya lupa nak tengok apa nama kedainya.


Boleh bangkrap makcik kalau lagi lama kat sini.

Saya teringin nak jadi pandai buat kotak ni

Memang hajat hati nak cari frame gambar.


Kalau zaman sekolah menengah, memang suka bebenor dengan kertas bunga-bunga ni.

Ni je makcik beli. Nak buat assignment.


Dah balik baru sempat tengok resit nak tau nama kedai. Ohhh.... ada 3 je cawangan kat Malaysia ni. One Utama gile jauh - for me la. Seremban pulak tak mungkin saya pergilah. Lagi rela pergi Sg Wang walau sesat nak cari jalan keluar.



posted from Bloggeroid

2 comments:

nohas said...

nak buat jual ke semua kraftangan ni..

eL said...

Nohas, saya pernah buat accessories for kids such as hairclips and hairbands tapi jual kat kawan-kawan kat ofis je. Yang saya buat lately, saya buat suka-suka untuk letak stationeries kat ofis. Kalau ada orang nak beli pun, tak berapa berani nak jual sebab workmanship amatur tak berapa nak cantik.