Monday, December 27, 2010

Saya Nampak Sinaran Laser Tu...

Warna hijau(!) Malulah sikit. Takkan kita nak menang dengan cara macam tu. Pemain elok-elok main, orang yang menonton pulak yang buat hal. Pemain tak perlukan sinaran laser tu untuk gol. Mereka dah buktikan dengan 3 gol tanpa sinaran laser korang tu. Patut korang bantu diorang. Bukan dengan laser tapi dengan semangat. Mereka perlukan itu je. Diorang penat dan stress kat tengah padang tu. Tiba-tiba kena berhenti. Ingat senang ke nak sambung balik bila dah berhenti. Nasib baik diorang main mati-matian. Korang nak diorang menang, sumbat gol untuk korang tapi itu balasan korang kat diorang.

Kalau diorang pernah guna laser kat kita pun, takkanlah kita pun nak buat benda yang sama. Nampak sangat taraf pemikiran kita sama macam diorang. Benda yang tak elok tu janganlah ikut.

Lagipun, itu menunjukkan betapa buruknya attitude rakyat negara korang bila korang buat macam tu. Cubalah bagi mereka main dengan bersih. Peliklah korang ni. Dah dilarang jangan bawak laser dan mercun, korang bawak jugak. Takkanlah nak guna peralatan canggih untuk mengesan benda-benda tu kat pintu masuk.

Memang patutlah korang ni kena disekolahkan lagi(!)

2 comments:

Lan Bingka said...

memang otak lembab sape yg buat tu..ishh

nohas said...

Penyokong je yg lebih2, mcm bagus je..malas nak komen..bergelora jiwa (bengang) mcm Gelora Bung Karno..hehe

Tak tngok pun, cuma buka TV1 bila ada sorakan jiran2..ngelat betul..