Monday, January 9, 2012

Moero Attack

Gambar ni je yang boleh ambik kat Pakcik Google. Gambar lain tak sesuai nak letak.




Hari pertama kerja tahun ni, si SY tiba-tiba bersidai kat cubicle saya. Saya belum pandang muka dia lagi. Bila saya pandang je dia, saya terus cakap; "eh tukar kepala". Rambut tahun baru kawan saya tu. Dah macam anak Jepun.


Tiba-tiba saya teringat cerita Jepun masa zaman budak-budak dulu. Moero Attack nama drama Jepun tu. Kisah sekumpulan perempuan muda bermain bola tampar. Serius saya dah lupa jalan cerita tu. Nama pelakon utamanya pun saya tak ingat. Tapi saya masih ingat rupa dia. Diorang tu semua cantik-cantik. Maklum la org Jepun.


Kalau tak silap saya drama ni disiarkan setiap petang tahun 80an. Saya lupa hari apa, pukul berapa dan tv berapa. Dah lama bebenor, memang saya tak ingat semua tu. Yang saya tahu saya tak pernah miss. Nasib baik siarannya lepas saya balik dari sekolah agama. Kalau tak, mesti tiap-tiap hari saya ponteng sekolah agama. Masa tu drama ni memang sangat best. Semua orang tengok kat kawasan perumahan saya tu. Setiap hari waktu drama ni ke udara, senyap sunyi kawasan rumah saya. Semua dok mengadap tv. Bila iklan je, terdengar masing-masing jerit "moero attack!!!".
Bila drama tu habis je setiap petang, budak-budak kat kawasan perumahan saya tu semua keluar dari rumah menuju ke padang permainan sambil berlari dan masing-masing jerit "sommersault!!!!"....hahahaha.


Sommersault tu teknik untuk menampar bola tu supaya dapat point dan bagi pihak lawan ternganga. Agak saya la sebab saya tak tau cara main bola tampar. Tampar orang saya tau la. Tapi sommersault tu memang salah satu tekniknya. Ada banyak lagi teknik tapi lupa dah namanya. Zaman saya sekolah rendah tuuuuu, sah-sah tak ingat. Rambut si SY yang mengingatkan saya balik sikit-sikit drama tu.


Dulu saluran tv tak banyak. Sekarang dah banyak, tak ada ke saluran tv nak siarkan drama ni balik? Tolong la. Tolong la. Pleeeeaaaseeeee!!!!!!!!


Eh....merayu kat siapa tu?





posted from Bloggeroid

2 comments:

Lan Bingka said...

buat sommersault sendiri je la kak.. ;)

eL said...

kakakaka...jatuh macam nangka busuk je nanti.