Thursday, April 21, 2011

Tak Tau La Nak Letak Tajuk Apa

Masa kita belajar dulu, kita semua ambil kursus mengikut minat kita. Macam macam kursus ada. Saya nak bercakap tentang orang yang berlatarbelakangkan IT.

Daripada pemerhatian saya, orang yang berlatarbelakangkan IT ni tak la segalak orang yang tak ada latar belakang IT bila bercakap tentang melayari internet.

Contohnya Facebook. Contoh je ye. Kang ada pulak hardcore kat sini. Saya yakin semua orang ada Facebook. Semua orang ketagih dengan Facebook. Ada ke yang tak ketagih? Jangan tanya orang yang tak ada Facebook macam saya. Jawapannya memang tak ketagih langsung.

Orang yang ada pengetahuan IT ni tak ada pulak diorang kisah sangat Facebook diorang update ke tidak. Mungkin sebab kat tempat kerja sibuk bergelumang dengan IT, balik kerja komputer pun dah tak lalu nak tengok.

Kadang-kadang kat pejabat pun tak sempat bukak Facebook. Itu kalau syarikat benarkan melayari Facebook lah. Kalau syarikat tak benarkan, memang tak merasalah bukak Facebook. Tapi orang IT ni, sama ada boleh bukak Facebook kat pejabat atau tak, boleh bukak kat rumah atau tak, diorang tak kisah pun Facebook diorang update ke tak.

Sebab?

Balik kerja dah penat.

Agaknyalah.

Hehehehe…sekadar melepaskan geram kepada orang yang selalu tanya, “Akak ada FB?”.

Jawab tak ada je. Malas nak explain, “Dulu akak ada, lepas tu akak bla bla bla”.


2 comments:

Lan Bingka said...

apa yg bla bla bla tu kak..cite kak, cite kak..;)

eL said...

Hahaha...ce cite ce cite. Tak mau cite lah. Cite dah basi.