Friday, April 22, 2011

Dynamo vs Attack


Tetiba ada gambar sabun.



Saya pakai Dynamo. Ini cecair (hiksss...macam lah orang tak tau cecair). Sejak saya dah tak duduk dengan mak. Kalau mak saya, dia pakai yang serbuk. Yang serbuk tu kalau masuk dalam mesin basuh, kadang-kadang tak larut. Habis melekat kat baju. Ada cara sebenarnya nak bagi dia larut. Tapi penyakit malasilitus bermaharajalela.

Iklan dalam TV menunjukkan Dynamo boleh hilangkan kotoran yang degil. Itu memang terbukti. Nak bukti hidup, tanya saya LOL. Testimonial hidup.

Dulu housemate saya pakai Attack. Saya perhatikan, dia rendam baju beberapa hari. Tak busuk ke? Memang tak. Lepas mesin baju pun dia tak terus sidai. Dia biarkan dalam mesin beberapa hari. Tak berbau ke? Tak jugak.

Satu hari saya kehabisan Dynamo. Kat Jusco pun tak ada yang botol kecik. Yang botol besar tak larat nak bawak balik. Jadi, belilah Attack botol kecik. Boleh rendam kain buruk lama sikit. Hilangkan kotoran yang melekat kat kain buruk.

Kesimpulannya.

Dynamo. Memang bagus untuk hilangkan kotoran degil tapi tak bagus untuk merendam beberapa hari. Kotoran memang terbukti tanggal tapi air rendaman mudah berbau.

Attack. Memang bagus untuk merendam beberapa hari sebab air tak berbau pun tetapi kurang bagus menghilangkan kotoran degil. Tinggal bekas lagi.

Pilihan saya? Tetap Dynamo. Sabun gunanya untuk hilangkan kotoran, bukan untuk merendam berzaman-zaman. Merendam berzaman-zaman tu untuk orang yang berpenyakit malasilitus. Nak merendam boleh, tapi kena selalu tukar air.

Errr...tokey Dynamo taknak bagi makcik supply Dynamo setahun ke? Penat makcik promote nih.

4 comments:

Lan Bingka said...

yang penting hilangkan kotoran.. 1-0

nohas said...

saya guna breeze liquid, OK juga.

eL said...

Lan: Ye..yang penting hilangkan kotoran. Apa yang 1-0 tu?

Nohas: Breeze ok ye. Nanti nak cuba. Dulu masa guna Dynamo, Breeze belum ada yang liquid lagi.

Lan Bingka said...

kira dynamo menang la..huhu