Thursday, April 28, 2011

Saya Suka Akak...

Syarikat saya tak pernah adakan mesyuarat lebih dari sejam kecuali mesyuarat lembaga pengarah. Tapi semalam mesyuarat saya dengan HR lebih dari sejam. Masalahnya serius juga. Berkenaan dengan Borang EA pengarah yang HR salah buat. Pengarah saya dah submit online. Naya sungguh. Penat bos saya kena tadah telinga dengar pengarah saya membebel. Penat juga dia minta maaf.

Saya?

Jangan tanya la. Dag dig dug. Punya la takut kena marah dengan bos. Saya tak semak. Tak pernah pulak saya semak Borang EA pengarah. Tahun-tahun lepas tak pernah salah pun. Figures semua sama. Tak tukar pun. Takkanlah tahun lepas pengarah saya dapat 10k, tahun ni dia dapat 5k pulak. Directors fees tu fixed. Tak berubah setiap tahun. Dalam Borang EA, HR letak separuh dari yang pengarah sepatutnya dapat. Memang patut la pengarah saya mengamuk kan?

Jadi, bos saya suruh saya aturkan mesyuarat dengan HR nak bincang tentang kesalahan yang selalu sangat HR buat. Bincang punya bincang. Hentam sana hentam sini. HR manager tu cakap, "Ok, figure ni dah betul. Yang ni pun betul. Haaa...yang ni. Ok el....I want to know where you got this figure". Belum sempat saya jawab, tiba-tiba staf dia cakap, "That one was my mistake, I wrongly put that figure in". Melompat la manager dia.

Hah? Dia salah letak figure? Hancusss...

Yang bestnya HR manager tu cakap dengan bos saya lepas dia dah melompat tadi tu, "Actually I want to challenge el where she got that figure. Suddenly she (staf dia) said that's her mistake. Tadi masa discuss kat ofis kitorang, she said this figure is correct".

Kwang! Kwang! Kwang!

Waaaaaaa...saya suka la kat akak HR manager tu! Sebab akak guna perkataan "challenge". Depan bos saya pulak tu. Lepas tu staf akak sendiri mengaku salah dia.

You messed with the wrong person...



p/s: kau el...takbur takbur...

No comments: