Saturday, November 13, 2010

Kisah Hari Khamis

Dah la saya dah lambat lepas tu dia buat hal pulak.

Selalunya tren akan datang di platform 2. Tiba-tiba dia keluar dari depot dan berhenti kat platform 1 (Tren A). Orang ramai semua masuk termasuk saya. Masa Tren A nak jalan, tren lain (Tren B) sampai dan berhenti kat platform 2.

Saya dah mula pelik. Eh rapat-rapat pulak tren-tren ni. Takutnya saya rasa. Tren-tren ni semua kan di kawal oleh komputer. Dia ada masa dia sendiri untuk berfungsi. Bila jalan rapat-rapat ni saya dah rasa macam ada sesuatu akan berlaku. Macam ada masalah je. Memang sah. Masa sampai kat stesen Sri Rampai yang tak beroperasi tu, Tren A yang saya naik tu dah mula berhenti. Dia jalan ke depan sikit, lepas tu dia undur ke belakang. Beberapa kali jadi macam tu. Bila dia brek tu, kalau ada orang berdiri memang boleh jatuhlah.

Masa tu tren masih kosong. Tak ada orang berdiri lagi. Lepas dah jalan, undur, jalan, undur, dia jalan sangat laju. Kalau ada drebar, boleh jugak bagitahu drebar tu supaya bawak perlahan sikit. Saya dah mula risau. Jangan la tren ni crash. Macam-macam saya baca dalam hati. Saya cakap dalam hati, saya nak turun kat stesen depan. Lain macam je tren tu. Saya tak nak ambil risiko. Sampai kat stesen Setiawangsa, ada suara kat sistem PA kata tren tu ditamatkan perkhidmatan. Semua orang kena turun kat stesen Setiawangsa. Elok sangatlah. Aduuuuhhhhhhh...makcik dah lambat tahu tak?

Kenapalah mesti ada masalah setiap kali waktu puncak? Errr...bersyukurlah tak kena jalan kaki pergi kerja.

Eh faham ke tak apa saya cerita ni?

Jangan ada yang cuba nak suruh saya cerita sekali lagi ye LOL.

2 comments:

Lan Bingka said...

faham2..;)

tren jadi gila disebabkan ada kerosakan pada sistem..;)

eL said...

Eh sejak bila keje dgn rapidkl ni LOL