Monday, September 16, 2013

Air Masak

Assalamu'alaikum,

Dah lebih 6 bulan saya bekerja di BP. Ini bermakna saya sudah pun confirm. Setakat ini, Alhamdulillah persekitarannya amat menyeronokkan. Seolah-olah saya dapat balik persekitaran bekerja sewaktu di KUB dulu.
 
Jabatan saya terbahagi kepada 3 iaitu Legal, Corporate Secretarial dan Compliance. Subjek dalam ini "gambar" adalah Ketua bahagian Compliance iaitu En. A. En. A ni memang health conscious. Umurnya dah hampir masuk jubli emas tapi rupanya tak menggambarkan usianya.
 
Satu hari, dia ke pantry dan masuk ke pejabat dengan segelas mug di tangan. Di dalam mug ada sudu. Sampai di tempat duduk, dia mengacau-ngacau air di dalam mug. Dalam hati saya, En. Ali minum air manis? Dia kacau lagi seolah-olah gula di dalam air tu belum larut.
 
Perasaan ingin tahu membuak-buak. Saya pun bangun dari tempat duduk saya dan jenguk ke dalam mug dia sebab nak tau dia minum air apa.
 
Saya gelak sakit perut bila ternampak air di dalam mug tu.

Wakakakakakakaka......

Air masak.

Beriya kacau.

No comments: