Wednesday, September 12, 2012

I Nak Buktikan Semua-semua Orang, Perempuan Cantik Pun Pandai Masak Tau....

Hehe... .maafkanlah dia. Saya rasa dia terlalu excited sampai tak sedar apa dia cakap. Tapi dia comel la dengan tangan macam sotong bila cakap ayat tu.


Pertama kali buat. Taklah sedap sangat. Rasa kuih lopes le. Senang ya amat nak buat. Selama ni yang membeli je tu apa hal? Kena kurangkan sukatan. Ikut sukatan yang ada tu dapat satu loyang tinggi 2cm. Jenuh makcik nak habiskan.
posted from Bloggeroid

3 comments:

nohas said...

Kuih lopez..kena kuah byk, baru sedap..ni guna daun pandan asli ke?

nohas said...

Masa kecik2 dulu, mak selalu masak dlm daun pisang, mcm lontong asli..bila nak potong, guna benang, ikat kat dinding, baru nmpk cantik dan sekata..

Memori daun pisang..hehe..

eL said...

Nohas: memang saya suka kuah itik berenang tapi kuah yang saya buat masa ambil gambar ni tersangatlah manisnya. Saya adjust balik. Saya tak letak pandan asli sepenuhnya tapi saya titikkan sikit pewarna masakan masa merendam pulut. Kalau pandan saja warna lagi pudar dan saya tak suka letak pewarna banyak sangat. Memang arwah nenek saya buat macam mak nohas buat tapi orang malas macam saya, picit je rice cooker. Lepas tu dah tak berani nak guna benang sebab hari tu cuba potong kaswi guna benang, senget benget kaswi makcik sebab tak biasa. Kena praktis selalu.