Saturday, May 14, 2011

Merapu Seminit

Saya malas nak edit edit ni. Saya main tulis je ni. Kalau ada yang tersalah tu maafkan la saya ye.

Saya ingatkan saya je yang dah slow tulis blog, rupanya blog blog yang dulu rating berkilo-kilo pun dah senyap sunyi sepi. Ada yang siap pakai domain sendiri pun dah semakin senyap.

Laahhh...apa dah jadi? Agaknya diorang pun macam saya? Kerja berlambak-lambak. Setiap bulan ada mesyuarat pengarah yang makan masa bukan sikit. Tapi balik kerja tetap sharp hehehe.

Ye la...mana larat nak stayback. Kalau stayback, balik dah penat. Terus tidur. Tau tau dah ada kat kerusi pejabat semula. Alahai...kejap sangat masa kat rumah. Rasa macam tak balik pun ye. Macam pejabat ni pulak rumah pertama.

Kalau buat macam tu, alamatnya masa 1/3 untuk kerja, 1/3 untuk tidur dan 1/3 untuk ibadat tu memang tak wujud. At least balik awal, ada masa untuk diri sendiri (dibaca: ibadat) tu.

Kenapa agaknya graf penulisan blog kita mula mula bukan main aktifnya. Lama-lama dah menurun selari dengan ekonomi yang merudum. Kenapa eh? Saya bukan cakap orang, saya sendiri pun macam tu. Puncanya kesibukan kerja lah.

Bila ada idea, kerja banyak. Bila kerja dah kurang, idea pulak tak datang. Topik ada. Tapi bila buat ayat dah sangku sangkut, lupakan saja.

Kadang kadang saya lebih suka macam ni. Tulis bila betul-betul ada masa nak tulis. Tulis bila betul betul ada topik nak tulis walaupun kadang kadang merapu. Sekurang kurangnya tak ada la ambik masa berminit minit nak buat ayat. Sebab tulis benda yang merapu tu la jadi laju je buat ayat LOL.

Dengan masa yang terhad, tak banyak masa untuk fikir nak buat ayat. Tulis macam ni je, sedar sedar dah panjang.

Bagi saya, kalau saya nak tulis, saya tulis je. Tak perlu nak tunggu orang komen. Kalau kita tunggu orang komen, nampak sangat kita bukan minat menulis. Cececece...minat menulis sangat ke ko el? Sebab tu blog saya kosong. Tak ada profile, hit counter, followers. Saya rasa terganggu dengan benda benda tu. So, buang semua. Saya yakin, kawan kawan saya yang baca adalah kawan kawan yang setia. Kenapa saya perlu risau? Mereka memang setia. Campaklah kat mana pun, mereka ada di sekeliling saya walaupun invisible. 

Uihhh...ada yang marah ke saya tulis macam ni? Saya bukan cakap awak, saya cakap orang yang kat Zimbabwe sana tu.

Kalau orang tu memang dia penulis, lain.

Bila kita tunggu orang komen, kalau ramai, semangat la kita nak tulis, ye tak? Tapi bila orang dah tak ramai yang komen, kita pun kurang semangat nak tulis. Itu yang menyebabkan blog tu semakin sepi.

Errr...nak tutup entry tergantung macam ni boleh tak? Dapat idea nak tulis ni dari blog yang dah lama saya tak masuk dan rating yang tinggi. Bila saya masuk je, dah bagi amaran tak lama lagi blog dia semakin sunyi.

So, wujud la entry yang merapu dan unedited ni.

Permisi ye. Tata.

Esok balik kampung....yahuuuuuuuu. Rasa macam lamanya tak balik.


No comments: