Monday, March 14, 2011

Jamu Mata

Entah apa motif gambar ni. Main klik je.
Dia jual ayam hidup. Saya ingatkan dia nak sembelih kat situ. Kalau sembelih kat situ, pelik jugak saya. Kat mana pulak dia nak lepaskan ayam yang dah disembelih tu. Kalau lepaskan kat situ, mau menjerit semua pembeli kat situ. Rupanya beli, bawak balik. Haaa...sembelih la sendiri.
Wajib berhenti kat sini setiap kali pergi pekan sehari. Pakteh dah tau dah saya hantu ikan patin.
Saya kena dera masak patin masak tempoyak. Seperiuk besar. Stress saya. Lama sangat agaknya atas dapur. Ikan pun dah semakin hancur dalam periuk kekekeke. Nasiblah.

Kekekeke...4 orang ni, semuanya pandang ke arah saya masa ni, tanya saya apa nak beli nak masak itu ini. Bila saya acukan kamera, semua alih muka. Cissss....

Haaaaaaa....inilah pakcik yang suka sangat berpantun tu. Saya nak upload audio dia, saya terlupa bawak cable handphone. Saya nak upload video dia, bukan main la lamanya nak upload.
Rasanya dia panggil diri dia sendiri "Pak Ngah". Dia dengan isteri dia.

No comments: