Wednesday, April 11, 2012

Gegaran

Saya tengah sibuk melayari internet. Sambil bersantai kaedahnya. Berziarah ke blog kawan-kawan. Tiba-tiba saya rasa badan saya bergegar. Saya cuba duduk diam. Eh apa ni? Saya pandang botol air atas meja. Eh, air tu pun bergegar. Ada la dalam beberapa saat. Saya tengok jam. 4:43pm. Tipu kalau saya kata saya tak takut. Istighfar dan baca apa-apa yang patut.

Saya cepat-cepat Google "gegaran". Tak ada berita apa-apa di internet tentang gempa. Saya Google lagi "lingkaran api pasifik".

Macam tak percaya je Malaysia dah termasuk dalam lingkaran api pasifik.

Sejak bila?

Sungguh ketinggalan zaman.

Saya dah post entry ni, saya dapat teks ni dari The Star:

11/4 An 8.9-magnitude earthquake has been recorded off Aceh, Sumatra; Indonesia issues tsunami warning/STAR
posted from Bloggeroid

No comments: